Hund dagis?

Sv: Hund dagis?

Jag kollade det för ett tag sedan. På ett bra ställe där hundarna ej satt i burar skulle de nog ha en 1500 i månaden för halvtid... Det tyckte jag var ganska skäligt.
 
Sv: Hund dagis?

brukar dom sitta i burar på andra ställlen??? de enda ställena jag har sett så är hundrna utomhus och leker hela tiden, fast dörren står öppen så dom kan gå in, sen går dom ut och går med hundarna 3 gånger om dagen också fast jag ve inte vad det kostade där, ganska myket tror jag, göteborgs snobb område.
 
Sv: Hund dagis?

Ärligt talat vet jag inte om de brukar sitta i burar...
Men jag har sett hundpensionat som har burar (stora, med ´både innergård och yttergård) och när jag letade ville jag INTE ha det så.
Stället jag hittade fick man "skola" in hunden i en grupp hundar som alla trivdes tillsammans och så fick de umgås fritt både inne och ute.
 
Sv: Hund dagis?

en grej jag inte förstår, hur håller dom hundarna från att para sig?!?
 
Sv: Hund dagis?

Ja antingen så har man tik och hanhundsgrupper, eller oxå får tiken som löper hållas för sig under den perioden...
 
Sv: Hund dagis?

Jag har jobbat på flera hunddagis här i sthlm så jag vet en del om hur det är Här.

Hundarna brukar oftast få sitta i större/mindre grupper i större boxar. Vissa ställen har ju egna "utegårdar" som är anslutade till boxarna så att hundarna kan gå in/ut som dom själva vill. Men då stiger även priset på sånna dagisar som har sådan "lyx" och det Är ganska så ovanligt med dagisar som har sånt.


Men genomssnittskostnaderna här är mellan 2000-3500kr/mån.
Sen finns det givetvis Billigare och dyrare dagis-men detta är då "normal pris" här i sthlm.
 
Sv: Hund dagis?

där min hund är inskriven kostar det 85kr/dag vare sig du har hunden där 2 timmar eller 10 timmar!

I slutet av varje månad så räknar ägaren ihop dagarna och summan och skickar ut faktura!

Såg att du hade en annan tråd ut med hur vi som jobbar "9-5" gör med våra jyckar.
Jag jobbar skift just nu så för min del blir det 4 dagar var tredje vecka jag behöver ha min hund på dagis och då är det i 8-9 timmar han får vara där.

Fast nästa vecka nu kommer det bli lite mer för min mamma har inte möjlighet att ha honom. Jag jobbar kväll då så hon brukar kunna ta honom dom veckorna men inte hela den här veckan.

Vårat dagis är toppen :bump:
 
Sv: Hund dagis?

Ja men det är ju jätte bra med hunddagis! verkligen!

Men jag tycker att det borde finnas mer! t.ex. stora företag och universtiet borde ju ha det. och då kan dom ju ha en större plätt, inhängna den, sätta upp någon slags vindskydd med lite filtar och så, vatten, mat, nån som kollar till hundran, det behöver ju inet kosta nått om det är på ett företag. man får väll bara hjälpas åt och få det att funka.
 
Sv: Hund dagis?

Den som min vovve varit på tar dom cirka 70 kr för en dag å 110 för ett dygn, dom är rätt flexibla med priserna på ett mycket bra sett.
Känner mig trygg med att lämna honom där, det är på landet så dom har mycket plats å springa å ha kul på.
 
Sv: Hund dagis?

*lånar*

Någon nämde ett dagis i ett "snobbområde" i Göteborg. Om det är det som jag tänker på kostar en heltid där 2600:-. Men det är verkligen jättefint. Inga burar eller liknade + att de tränar hunden lite också. Mycket trevliga och kunninga människor. Jag har inte min hund på dagis där men jag går på en av deras kurser.

Mvh

Tora
 
Sv: Hund dagis?

1300:- för 10 dagar/ månad
2000:- för heltid.

Inga boxar, hundarna har vardagsrum med soffor och TV. Möjlighet till fredad vrå för de hundar som föredrar det. 10000 kvm rastgård :bow: , dvs hundarna vistas utomhus hela dagen i en enda stor flock med lunchvila mitt på dagen.
Helt underbart dagis, min hund sitter och skriker av glädje på dörrmattan när han vet att det är dagisdag.
 
Sv: Hund dagis?

1300:- för 10 dagar/ månad
2000:- för heltid.

Inga boxar, hundarna har vardagsrum med soffor och TV. Möjlighet till fredad vrå för de hundar som föredrar det. 10000 kvm rastgård :bow: , dvs hundarna vistas utomhus hela dagen i en enda stor flock med lunchvila mitt på dagen.
Helt underbart dagis, min hund sitter och skriker av glädje på dörrmattan när han vet att det är dagisdag.

Vart ligger denna hundhimmel?:love:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
519
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 676
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 169
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 863
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp