Jodå vi har träffats. Och vilken gigantisk uppslutning det blev vid läktaren 14:00 på söndagen!
Jag och Tippan
med killsällskap (hennes killsällskap, jag är ju desperat toksingel).
Tippan placerade sig redan då på läktaren för bra platser som hon höll åt oss medans jag sprang till ringen och packade ihop mina saker samt rastade vovven. På väg upp till Tippan hörde jag något i högtalarna om hundförbud där pga utrymningstekniska skäl. Jag körde genast en *lala la la bingo!*. Sedan traskade jag upp på läktaren, 2-3 personer sa till mig att det skulle aldrig gå att ta dit en hund, jag skulle aldrig få sitta kvar. Äsh en liten whippet tänkte jag...
. Tippan hade en jättebra jacka som min lilla pärla gömde sig under hela finalen! Oj vilken liten snäcka jag har som sov sig genom hela finalen i mitt knä. Folket i färgglada jackor patrullerade ständigt i jakt på lediga platser och säkert även hundar på läktarna så det var faktiskt ett himla sjå med att gömma honom. Oj vad jag är busig...
. Men hade det blivit utrymmning är han ju såpass liten att jag hade burit honom i famnen, vilket jag också gjorde när vi gick ned.
Min blev 3:a i juniorklass med HP, men vilket party det var när salukin "Tage" (CH Qirmizi Cartago) blev BIS!!!
Är alltid kul när det går bra för ens egen grupp i såna här sammanhang, whippet placerade sig BIG-4 BIS-avel och BIS-5 veteran.
Men nu är jag trött...