Hull på denna häst?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 153
C

Cronis

Vad tycker ni om hullet på denna häst?

bjarka3.JPG

Andra kommentarer tas gärna emot, inte bara hull-ord.

Sv: Hull på denna häst?

Den ser ut att vara i fint skick. Skulle inte vilja ha den varken smalare eller fetare.

Hej!

Ser ut att vara i bra hull..men omusklad.. Sluttar rätt mkt från korset..Mer halsmuskler ser muskelfattig ut där...ryggen är svårt att säga men tycker den ser lite smal ut över ryggen , skulle vilja att den breddade sej däröver..Iallafall utifrån vad man ser från kortet...;)

Jag vet inte hur mycket den rids, men varierande arbete dels markarbete med mycket tempoväxlingar och dels ridning ute i skogen brukar ju vara bra. En sak som brukar muskla rygg och bakdel rätt bra är att låta hästen både skritta och trava över cavaletti i olika höjd.

Lägg in 2 pass med cavaletti 15 min per gång varje vecka så tror jag hästen får en snyggare ända!

Min uppfattning utifrån fotot är att hullet är bra men överlinjen är tunn. Utöver uppbyggande ridning är det nog också skäl att kolla över proteinbiten. Kan det vara orsak till den tunna överlinjen?

Söt häst!!

Hull tycker jag är precis lagom, men lite muskler på rumpen och ryggen hade varit bra :)

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
718
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Omröstning Omröstning
Gnägg Vad tycker du om hullet på hästen?
Svar
10
· Visningar
1 754
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka