Hull, muskler, hovar?

Sv: Hull, muskler, hovar?

Ok:) Jag letar som sagt efter en knallröd pad som inte kostar 2500:-:angel: har tittat nu på tävlingarna som vi har varit på och åtminstone hittat en blus i svart och rött som jag kan ha. Nu ska jag bara hitta en billig filt i rött. Smärtgränsen går någonstans långt under 2500:-;)

Bonanza har rätt häftigt urval till bra pris;)

Jo, men Bonanza ligger ju i fel land för mig.

Har alltid spaning efter rätt nyans på sadelfilt men det är tydligen bara jag som vill ha konstiga färger.
Denna filt är ju lite mörkare;)
RIMG0043.JPG

Suck, det fanns ju massor av snyggt för en billig peng. Undrar varför jag inte hittar samma filtar i Tyskland? Hittar ju bara tråkfiltar här...?

:rofl: Ja, lite konstig är det, då ex Bonanza ta hem mkt av sitt fr just Tyskland....
Men du, de skickar nog tb det oxå;) , om du beställer...

Om ni tar en bild där han inte står som en lutande lada (dvs där han står med benen rakt under sig och inte som nu snett), så kan man lättare bedömma hur rak han är i bakbenen, om han är proportionelig, speciellt från kotorna till hovarna och om hovarna har rätt vinklar. En bild rak framifrån och en rakt bakifrån ger även en bild av hur han är i sidorna och mellan benen.

Han ser trevlig ut, men kan absolut höja ryggen, så att överlinjen blir mer "mjuk" och om han tränas rätt åker även magen upp lite till.
Med reservation för det där med hovarna, kotorna och vinklarna i bakbenen, så säger jag att han ser trevlig ut.

Vad säger dina tränare?

Undrar hur hemmablind jag är och är beredd på halshuggning...Vad bör förbättras på denna häst?
RIMG0003.JPG

Jag håller med den som sa att detta är en av de finare QH hon sett, jag håller med! Han ser bl.a. INTE ut att vara överbyggd som så många är, men det är ju svårbedömt på ett fota, han står ju inte rakt heller. Fina kropp, fina proportioner, ME LIKE! :love:

Farfar är Par Three. Pappan är nog okänd i Sverige men Par Three bör ju vara lite kändare;)

Jag håller med den som sa att detta är en av de finare QH hon sett, jag håller med! Han ser bl.a. INTE ut att vara överbyggd som så många är, men det är ju svårbedömt på ett fota, han står ju inte rakt heller. Fina kropp, fina proportioner, ME LIKE! :love:

Blir väldigt glad över ditt beröm:) Ska försöka ta nya bilder i helgen. Jag måste lura med mig min man så att han håller i hästen. Tvärtom fungerar inte alls, han har inte koll på hur en uppställningsbild ska se ut, det är han som tagit bilden i tråden.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Vi tränar hästen och serverar den en välbalanserad foderstat, och förhoppningsvis bygger den muskler. Men det kan vara svårt att bedöma...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Hej! Min häst skulle skos nästa vecka men tyvärr så har hovslagaren fått förhinder. Därför kommer han skos en vecka senare som blir 9 v...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka