Hugg under nyckelbenet, vad kan det vara?

Sv: Hugg under nyckelbenet, vad kan det vara?

Jag ser att du bor i Stockholm och då kan du boka tid på Naprapathögskolan för bara 200 kr. Jag var där förra året och fick ryggen masserad efter att ha burit tunga väskor fel fram och tillbaka till skolan. Killen jag hamnade hos var jätteduktig. Dock gör de en undersökning av en först, kollar reflexer med mera, och då klär man av sig till underkläderna - något som jag var oförberedd på.
 
Sv: Hugg under nyckelbenet, vad kan det vara?

Dock gör de en undersökning av en först, kollar reflexer med mera, och då klär man av sig till underkläderna - något som jag var oförberedd på.

Och jag som var van med massör slet av mig tröjan. Kiropraktorn harklade sig och sa att det nog är bättre om jag behåller tröjan på, så att han har lättare att få bra grepp...
:o
 
Sv: Hugg under nyckelbenet, vad kan det vara?

En kiropraktor fixar endast ben. Alltså knäcker allting rätt ifall det är fel.

En naprapat gör samma som en kiropraktor, fast den masserar också.

Jag slutade gå hos kiropraktor och började gå till en naprapat. Det är stor skillnad på hur man känner sig efteråt. Jag rekommenderar en naprapat.

Nja, en kiropraktor jobbar med muskler, hjälper låsta muskler att slappna av. Om de flyttade på skelettdelar skulle jag bli orolig.
 
Sv: Hugg under nyckelbenet, vad kan det vara?

Nja, en kiropraktor jobbar med muskler, hjälper låsta muskler att slappna av. Om de flyttade på skelettdelar skulle jag bli orolig.

:p

Precis, det finns ju många tekniker för att få spända muskler att slappna av.

TS: Om du skulle välja en massör så kolla utbildning, de som är SPA-massörer har inte alls samma teknik då de jobbar med avslappning.

En certifierad massör har kompetens att lösa muskelproblemen - och ska INTE knaka kotor.
 
Sv: Hugg under nyckelbenet, vad kan det vara?

Jag har nått liknande med, fast mitt sitter mitt i bröstkorgen, typ mellan brösten :meh: Kommer och går, oftast när jag har suttit för länge vid dator/symaskinen/bok eller liknande kroppshållning med "ihoptryckt" bröstkorg. Blir som ett knivhugg och jag kan knappt andas, vrider jag på överkroppen på nått konstigt sätt så knastrar/smäller det till och sen känns det lite bättre om än obehagligt. Haft så länge. Va till läkaren som kände och trodde jag hade inflamerade bröstmuskler (?!) :cautious: ...
Går till kiropraktor, som fått lös en massa spänningar, men vi har inte kommit till rätta med detta än. Förmodligen nått som sitter i bröstryggen tror jag det hette.

Så du är tyvärr inte ensam, men jag blev "glad" att höra att jag inte är ensam heller :p folk runt omkring verkar tro att jag inbillar mej... :cautious:
 
Sv: Hugg under nyckelbenet, vad kan det vara?

Och jag som var van med massör slet av mig tröjan. Kiropraktorn harklade sig och sa att det nog är bättre om jag behåller tröjan på, så att han har lättare att få bra grepp...
:o
Haha! Ibland ska man inte ligga steget före. :D Överkroppen var jag ju beredd att ta av mig på, eftersom jag trots allt kom dit för att få ryggen masserad, men hade jag vetat att han skulle undersöka underkroppen också hade jag nog rakat benen och inte tagit på mig fullt lika urtvättade trosor. :angel:
 
Sv: Hugg under nyckelbenet, vad kan det vara?

Jag ser att du bor i Stockholm och då kan du boka tid på Naprapathögskolan för bara 200 kr. Jag var där förra året och fick ryggen masserad efter att ha burit tunga väskor fel fram och tillbaka till skolan. Killen jag hamnade hos var jätteduktig. Dock gör de en undersökning av en först, kollar reflexer med mera, och då klär man av sig till underkläderna - något som jag var oförberedd på.

Tack för tipset, det ska jag verkligen kolla upp!
 
Sv: Hugg under nyckelbenet, vad kan det vara?

Och jag som var van med massör slet av mig tröjan. Kiropraktorn harklade sig och sa att det nog är bättre om jag behåller tröjan på, så att han har lättare att få bra grepp...
:o

Haha! Det hade jag nog också gjort..
 
Sv: Hugg under nyckelbenet, vad kan det vara?

:p

Precis, det finns ju många tekniker för att få spända muskler att slappna av.

TS: Om du skulle välja en massör så kolla utbildning, de som är SPA-massörer har inte alls samma teknik då de jobbar med avslappning.

En certifierad massör har kompetens att lösa muskelproblemen - och ska INTE knaka kotor.

Okej, inte läge att använda presentkortet med andra ord.. noterat!
 
Sv: Hugg under nyckelbenet, vad kan det vara?

Jag har nått liknande med, fast mitt sitter mitt i bröstkorgen, typ mellan brösten :meh: Kommer och går, oftast när jag har suttit för länge vid dator/symaskinen/bok eller liknande kroppshållning med "ihoptryckt" bröstkorg. Blir som ett knivhugg och jag kan knappt andas, vrider jag på överkroppen på nått konstigt sätt så knastrar/smäller det till och sen känns det lite bättre om än obehagligt. Haft så länge. Va till läkaren som kände och trodde jag hade inflamerade bröstmuskler (?!) :cautious: ...
Går till kiropraktor, som fått lös en massa spänningar, men vi har inte kommit till rätta med detta än. Förmodligen nått som sitter i bröstryggen tror jag det hette.

Så du är tyvärr inte ensam, men jag blev "glad" att höra att jag inte är ensam heller :p folk runt omkring verkar tro att jag inbillar mej... :cautious:

Hm, ja, det låter ju onekligen likt! Det låter inte så bra att ni som upplever samma sak som jag har gått med det så länge. Bara att vänja mig med andra ord. Jag har ätit ipren nu i två dagar, dels för detta (antiinflammatoriskt) men främst för att jag har feber och ändå måste jobba. Så just nu känner jag knappt ens av detta, hur skönt som helst!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 362
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag har de senaste veckorna dragit på mig en ny åkomma. Mitt ena ben börjar från ingenstans göra ont. Det känns som en pulserande smärta...
Svar
4
· Visningar
1 272
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 895
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som sagt - min första föreställning om att jag skulle vara tillbaks på jobbet bara några dagar efter att jag hade brutit armen har jag...
Svar
0
· Visningar
358
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp