Wow, vad många bra tips! Tack
Om jag drabbas av retinolgate () så bör jag bli rodnad/fjällig/irriterad alltså?
Känner helt igen mig i hudtypen (har atopisk, seborroisk och, tidigare iaf, perioral dermatit ) så kommer gå väldigt försiktigt fram. Min fördom är att ACO's produkter generellt är lite svagare/snällare än renodlade hudvårdsmärkens men kan ha fel såklart. Tar det steg för steg, det är ju kul om hyn kan bli lite finare utan att få bakslag!
Det var en märklig upplevelse... jag blev inte så farligt röd men stinget i huden var inte att leka med, det kändes som om någon satt och stack i nålar! Efter någon dag började jag fjälla men len blev jag till slut
När jag använder retinol grundar jag med Make P:rems toner, den är enormt lugnande. Den hjälpte mina öron när jag lyckats bränna dem i solen senvår-försommar.
Vill du testa något nytt som är ordentligt milt kan jag rekommendera K-beauty som Make P:rem, Dr Ceuracle, Hyggee och Klairs. De har räddat min hud, det är länge sedan jag hade något utbrott (förutom köldeksem men är det -30 så...).