Hudvårdsprodukter - Vad används de till?

Lady_S

Trådstartare
Jag har fått en julkalender med hudvårdsprodukter, som jag är väldigt tacksam för. Men jag har ett problem, jag fattar nog inte vad ens hälften av produkterna är till för. Ska de användas på ansikte, händer eller kropp? Före, under eller efter dusch? Dag eller natt? Så jag tänker att jag frågar Buke, som brukar ha svar på det mesta. :)

Hittills har jag fått:
Life Plankton Essence, Fundamental skin treatment - Ansiktsvatten?
L'Eau, The energizing fragrance of lait corporel - Också ansiktsvatten?
Aquapower, Oligo-thermal care dynamic hydration - Någon slags hudkräm?
Biosource, Purifying foaming cleanser - Tvål?
Total renew. oil, self-foaming oil removes make-up and purifies - Sminkborttagning! :D
Oxygenating lotion, clarifying, skin perfecting, pore minimizing - Något till ansiktet?
Cream-in-oil, nutritive reparing cream-in-oil - Hur..? När..? Var..?
Serum-in-oil, overnight visible recovery, wrinkles, bounce, radiance - Nattkräm?
Blue therapy, repairing serum, visible signs of aging - Ansiktskräm?
Life Plankton sensitive emulsion, fundamental hydrating care, soothe and reinforce - Också ansiktskräm?
Biomains, age delaying hand and nail treatment - Handkräm?
Lait de gommage, gentle exfoliating milk - Hur..? När..? Var..?
Lait de douche, cleansing shower milk - Duschtvål! :idea:
Shaving foam, close shave, anti-irritations and anti-redness - Den här var tydlig. :up:
Cleansing gel, for normal skin, toning - Tvål?

Så om någon vet, så får ni gärna upplysa en okunnig... :bow:

Tack på förhand,
Lady_S

Jag kan gissa på några:

Life Plankton Essence, Fundamental skin treatment - Blåvalsfoder
L'Eau, The energizing fragrance of lait corporel - Vatten för energisk kroppslukt (svettdrivande?)
Aquapower, Oligo-thermal care dynamic hydration - Återfuktande vatten. Såklart.
Serum-in-oil, overnight visible recovery, wrinkles, bounce, radiance - Får rynkorna att studsa på nätterna.

Jag kan gissa på några:

Life Plankton Essence, Fundamental skin treatment - Blåvalsfoder
L'Eau, The energizing fragrance of lait corporel - Vatten för energisk kroppslukt (svettdrivande?)
Aquapower, Oligo-thermal care dynamic hydration - Återfuktande vatten. Såklart.
Serum-in-oil, overnight visible recovery, wrinkles, bounce, radiance - Får rynkorna att studsa på nätterna.
:rofl: Klockrent!

Mvh,
Lady_S

Jag har googlat åt dig :D

Life Plankton Essence, Fundamental skin treatment : Används morgon och kväll på rengjord hud i hela ansiktet och på halsen efter ditt ansiktsvatten och före serum och/eller dagcreme. Undvik kontakt med ögonpartiet.
L'Eau, The energizing fragrance of lait corporel : EAU DE TOILETTE dvs parfym
Aquapower, Oligo-thermal care dynamic hydration - Aquapower är en återfuktande dagcreme för män.
Biosource, Purifying foaming cleanser : En rengöringskräm för normal/blandhy, som skummar i kontakt vatten, för att rengöra huden och ta bort smink. Lämnar huden ren, mjuk och behaglig.
Oxygenating lotion, clarifying, skin perfecting, pore minimizing : ansiktsvatten
Cream-in-oil, nutritive reparing cream-in-oil : Blue Therapy Cream-in-Oil är en närande antiage-creme särskilt utvecklad för dig som önskar en hudvårdsprodukt som hjälper till att reducera synliga ålderstecken.
Serum-in-oil, overnight visible recovery, wrinkles, bounce, radiance : Används på kvällen i ansiktet och på halsen under din nattcreme. Kan också användas separat. Undvik kontakt med ögonen.
Blue therapy, repairing serum, visible signs of aging: Någon form av anti-age serum
Life Plankton sensitive emulsion, fundamental hydrating care, soothe and reinforce: Life Plankton Sensitive Emulsion är en hypoallergen återfuktande ansiktscreme med lugnande och närande effekt.
Biomains, age delaying hand and nail treatment - Biomains är en återfuktande och närande handcreme.
Lait de gommage, gentle exfoliating milk - Lait de Gommage är en djuprengörande duschpeeling som löddrar i kontakt med vatten. Den exfolierar effektivt bort döda hudceller samtidigt som den rengör huden milt och skonsamt.
Cleansing gel, for normal skin, toning - Cleansing Gel är en rengöringsgel för män som vill ta hand om sin hud. Passar alla hudtyper

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka