Hudbesvär

Sunelisa

Trådstartare
Hej hej!

Jag undrar omdet är någon som kan hjälpa mig med att försöka lista ut vad min unghäst har fått för hudåkomma.

Längs ut efter hela överlinjen har han fått som "skorv", det är ganska mycket. jag undrar vad det kan vara och varför han har fått det? Han går med en annan unghingst, men han har ingenting. Det känns inte som om det är speciellt smittsamt. därför vill jag nog utesluta att det skulle kunna vara någon svampinfektion. Proteinutslag? Nja, isåfall varför bara uppepå rygg och rumpa? + också att en liten del av halsen är "angripen" men inte på den sidan som manen ligger på. Eller är det kanske bara bristande underhåll (borstning) ha, ha. :angel:

Är det någon som vet var det är och varför tar jag tacksamt emot den informationen.

Sv: Hudbesvär

Min unghäst hade sånna (som du beskriver) har betydligt mindre nu. När det blev kallt decimerades de i antal. Jag ingen vet fortfarande vad de är men bara de är påväg bort :angel:

Sv: Hudbesvär

tack så mycket! Det är troligt att det kan vara detta efter som vi numera lever i ett tropiskt klimat där det regnar varje dag och luftfuktigheten ligger på 99% ha, ha. Synd bara att det inte är varmare!!!!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka