Hubertussadel??

B

**BORTTAGEN**

Är det någon som vet om Hubertus flexline eller kosak är bra sadlar?
Finns det någon som kan rekommendera ngn av dessa? Är det ngn som äger en Hubertussadel som kan säga vad ni tycker?

Jag har en Hubertus flexline dressyr, och tycker den är jättebra. Har iofs inte haft så många dressyrsadlar innan, så jag har inte så mycket att jämföra med...
Har bra knästöd, och jag tycker man får rätt bra sits i den.
Dock är den rätt hård, inte stenhård direkt ;) men inte jättemjuk.

Måste nog tyvärr sälja den, då den inte riktigt passar min pålla (lite för lång)
Egentligen vill jag ju inte det, trivs väldigt bra i den. :) :love:

Har också en Hubertus (till salu!) dock inte en dressyr, utan en allroundmodell. Har inget som helst emot den, den är bekväm och har hållt i alla väder. Har suttit i mer bekväma sadlar förvisso, men den är definitivt OK att rida i! :cool:

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 567
Senast: morgaine
·
Utrustning Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: WildHorse
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 515
Senast: Elise4321
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare

Hund, Katt, Andra Djur