Hubertusjagt i Ødvedskloster

P

_plipp_

Jag undrar hur er jakt i dag gick? Ar lite nyfiken eftersom vi egentligen skulle dit, men tyvarr krockade det med hubertus jakten i Danmark.

/Lizette Svensson

Sv: Hubertusjagt i Ødvedskloster

referat finns på www.ovedsjfk.se

en lång och varierad jakt, runt 40 hinder... härligt upplopp över häckar där den sista stora häcken gav ett kul långt språng....
lite väl många deltagare, där några inte var så vana vid fältritt,

hörde att det var en olycka efter magasindammen i köpenhamn, och att det tog tid innan jakten kunde fortsätta

Det var ju bra att ni hade en fin runda, inga olyckor och så?
Har har det varit endel olyckor, bla.4 st med ambulans inbandad (inget allvarligt) och ca 6 avfall i bara magasindammen. Men både pappa och lillasyster klarade det galant:D

några avfallningar blev det, en trodde hon hade brutit armen men hon mådde bättre rätt snart så vi tror hon stukat den istället. Nån häst fick nån sårskada.
Denna jakten är ju krävande för ryttarna och hästarna, det blev ungefär en dubbel träningsjakt, som sagt problem med orutinerade ekipage. Det kommer krävas att man ridit minst en förjakt för att få rida hubertus.
Jag har ridit i Köpenhamn en gång och det var en härlig upplevelse, men det var krävande, särskilt minns jag stigsprånget på toppen på en back och landningen i nedförsbacken. man formligen hoppade rakt ut i luften och trodde knapp att man skulle landa....

okej, ja det låter ju vettigt att man ska ha ridit en jakt tidigare.
Ja jag var med förra året, dock på ponny och jag hade en fantastisk runda. Stämningen är inget som går av för hackor:P

Det skulle vara otroligt roligt att få rida denna jakt! Bäst att träna ordentligt innan. Tyckte vi hoppade en hel del när vi terrängtränade i förra veckan, men det var ju bara ett trettiotal språng :)

Ja du kanske skulle med till blommeröd om två veckor:idea:

Föresten!! Vad det någon som fotade i öved?

Frestande, men nu står det lite lokala hopptävlingar på agendan. Till nästa höst kanske vi laddar för jakt :)

ja satsa på det de e såå kul ;P

Det undrar jag med. Det hade varit kul om man hade fastnat på någon bild.

/Skaune - som red jakten för första gången i år.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: tara
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 643
Senast: Badger
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 808
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V