HUBERTUS sadel ägare, se hit!

Nica

Trådstartare
Någon här inne som äger en HUBERTUS sadel? Har en sådan sadel som jag funderar på att köpa, men då är det ju det här med bomvidderna som är den evigt återkommande frågan med dessa sadlar....
Har haft en sadel tidigare (annat märke) med bomvidd 27,5 (fick uppgifterna direkt från tillverkarna).
Hubertus sadeln som jag nu funderar på är, enligt säljaren, MW i bomvidd. Nå, det säger inte mig så mycket som inte har haft något att göra med Hubertus sadlar tidigare. Någon här inne som vet lite mer? Kan man jämför det med 27,5 i bomvidd på något sätt, så jag skulle få ett litet humm om hur den är?
Kan tyvärr inte prova sadeln före köp, därav mina funderingar kring detta......

Varför inte mäta en sadel som passar (grader) och sedan be säljaren mäta Hubertussadeln? Det måste rimligen vara lättare, särskilt med tanke på att få har relationen till just din tidigare sadels bomvidd i huvudet när det kommer till ett annat specifikt märke.

Enda sättet är att hitta en gemensam mätning, i ett mått som funderar på bägge sadlarna.

(nu skulle jag aldrig köpa en Hubertussadel med hänvisning till hur oerhört obekväma de är, men det är ju en annan femma)

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
1 045
Senast: MiniLi
·
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Freazer
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av att skicka sin Passiersadel till Tyskland. Jag har en Passier Comet till min unghäst bomvidd 27,5...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: lizzie
·
Utrustning Jag måste tydligen ge mig på det här med att leta sadel till nya hästen. Det var många år sedan jag var tvungen att leta sadel och har...
Svar
4
· Visningar
2 072
Senast: Maoam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18