hu stora är era montéhästar?

Sv: hu stora är era montéhästar?

Jadu, dom finns i alla storlekar..

Kallblodet jag brukar rida ligger nästan på ponnygränsen och varmblodet är 174.

Efter vad jag "hört" så ska dom lite större hästarna ha det lättare än dom mindre..
Men JAG tror att i slutändan hänger det på hästens inställning och vilja. Vill hästen, ja, då spelar inte storleken någon roll.

Så testa med din häst du så får du se! :)

De jag ridit flest lopp på är 160 cm med HÖG manke, 165 och 168 cm men har ridit mindre hästar också från 148 cm till 158 cm.
Som jag ser det har storleken ingen betydelse. Viktigare är då att hästen är tränad och musklad så den orkar samt har en "riktig" kroppsbyggnad.
Jag rider hellre en liten häst med bra aktion och kort stark rygg än en stor och lång häst.

Min märr som var utlånad för att en tjej skulle ta licens är 1,50-52 ungefär... och har ingen vilja till att springa alls men det gick ju! Jag tror inte storleken spelar nån roll *fniss* det är som sagt mycket vilja och framför allt ryttaren!!

Liknande trådar

Ridning Hej allesammans! Vet inte om tråden ligger rätt, hittade inget som passade klockrent... Till att börja med så är det inte aktuellt med...
Svar
17
· Visningar
2 239
Senast: Vogue
·
Trav den 2 sepember gick min (dåvarande) travare fort, tog inte i ett jota utan lullade runt på 1.30 trots massiv drivning från kusken och...
Svar
15
· Visningar
1 663
Senast: Lilla
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 251
Senast: sweet_extraa
·
Avel Har ett 5-årigt sto e.Elmshorn-Zadok(Nimmerdor-Marco Polo)-Persian Path xx som jag funderar på att betäcka nästa år om hon inte kvalar...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 093
Senast: Emsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar