HTML-kod för enkel bildsida? *skiss*

Seabaz

Trådstartare
Jag ska göra en enkel bildsida men behöver html-kod.

Jag har gjort en ful skiss som jag vill att den ska se ut ungefär och "bete sig" ;)

index.JPG


Färgklickarna föreställer små bilder, kallas dom inte typ thumbs eller nåt sånt? Fast dom ska egentligen ligga i prydliga rader då.
Och när man klickar på dom så ska bildsidan "förvandlas" till en ny sida där det är förstoring av just den bilden då?
Alternativet att en ny sida öppnas och att man får stänga den sen...

Resten vet jag hur det funkar, med mappar och internetkonton och vart bilder och sidor ska ligga och så.
Men jag behöver html-kod och anvisning kanske för att göra små thumbs (?) till stora och sedan tillbaka igen... Förstår någon?? :crazy: :D
 
Sv: HTML-kod för enkel bildsida? *skiss*

det finns ett ganska smidigt prgram som gör alla bildstorlekar mm..
http://www.mihov.com/sw/en/gc.php
gallery creator.
programmet är med engelsk text väldigt lätt.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

IT & mobiler Hoppas få hjälp av Buke då två dagars googlande och provande inte har hjälpt. Jag behöver en enkel hemsida där jag kan ladda upp...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: kit
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 413
Senast: LelleLilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 700
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Min tur att lägga upp ritningar och ställa tusen frågor :D Det är fritt fram att förkasta eller komma med andra förslag om precis allt...
Svar
7
· Visningar
3 149
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp