Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Clintan

Skickade in HP-ansökning idag. Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta innan man får svar? Är inte speciellt förhoppningsfull att få det beviljat då min produktions-/personalchef ansåg att han kunde omplacera mig. Idagsläget kör jag höglyftande truck i stort sett hela dagen, men kommer inte att kunna fortsätta med det när magen blir stor, får då problem att nå pedaler och ratt, han ansåg då att jag kunde stå och packa istället, vilket innebär att man står upp hela dagen och packar olika varor, te x tvättmedel och diskemedel. Saker som väger ca 10 kg, ibland mer istället.:mad: Är verkligen bekymrad hur jag ska fixa det. Två andra tjejer på jobbet fick det beviljat förra året, det är den enes arbetsuppgifter han vill omplacera mig till.:crazy:

Sv: Hp

Om han omplacerar dig dit så får du strida då. Har svårt att tänka mig att det skulle godkännas....

Gira :banana:

Nej, opponera mig kommer jag att göra och riktigt besvärlig kan jag också bli.:devil: Har redan sagt till honom att det är ju inte bara för min skull att jag bör få Hp, det är ju för deras skull också. Får jag det inte beviljat så går jag dit ändå och gör just ingenting och de kan ju inte ta in en annan istället för mig, jag är ju på jobbet...:angel:

Men han måste väl beskriva vilka arbetsuppgifter han omplacerar dig till? *försöker komma ihåg*
Annars är det väl bara att skicka in en ny ansökan som gäller de nya arbetsuppgifterna... :angel:
Det hade ju kanske inte heller skadat om du skrivit på din blankett att den som tidigare haft tjänsten du ska omplaceras till har fått beviljat HP.

Skickade in min HP ansökan för lite drygt en månad sedan och klev ner på halvtid i mellandagarna, så det tog några veckor allt som allt.
Var dock beredd på att få fylla i ännu en till blankett, angående lön och så, som också ska skickas in innan du får beskedet.
Jag fick mitt beviljat främst p.g.a. tunga lyft (dock något mer än 10 kg) så jag tror du kommer att få rätt tillslut, frågan är då bara hur lång tid det tagit att komma dit...

Han beskrev att jag går och står mycket, samt att jag lyfter upp till 15 kg ca 2 000 ggr/arbetspass. Allt väger naturligtvis inte så mycket. Själv skrev jag till att jag får sammandragningar vid lyft, (räcker jag åker till affären och köper ett par liter mjölk och dyl) och att jag ibland blir yr om jag står längre stunder. Han hade skrivit omplacering på en annan tjejs papper också och hon hade fått det beviljat ändå, så han ansåg att jag också skulle få det. Vi får väl se. Annars ska här stridas.:devil: Lite tid har jag på mig, blir det beviljat så ska jag gå hem/minska arbetstid fr o m 3 mars.

Har fått hel hp beviljad idag. Skönt. Ska jobba t o m 2 mars. Tog en knapp månad att få det beviljad.

Skönt för dig, man behöver den vilan innan nedkomsten :)
Lycka till med bebben sen :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka