Pilot

Trådstartare
Ska sko min häst som förtillfället är barfota. Senast han var skodd var hösten -06, och han hade då vart skodd i ca ett och ett halvt år.
Nu undrar jag lite vad man ska tänka på? Jag tycker jag hör allt som oftast om slarviga hovslagare, sedan undrar jag på vad man brukar ha för skor, vad som är vanligast och vilka man kan använda annars.
Anledningen till skoningen är han han sliter mer bak än fram och har nu börjat ömma. Ska man sko runt om ändå? Jag vet ju att det är vanligast, antingen skor fram eller runt om.
Jag vill bara att det ska bli RÄTT!

Maah, jag har säkert fler frågar, men vill gärna ha svar på dessa!

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
718
Senast: Miingla
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 369
Senast: Miingla
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 181
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar