mariposa

Trådstartare
Hej.
Det är så här att vi ska börja med hästens sjukdomar i morgon på hästkunskapen, och på förra provet som vi hade så nämde jag hovsvamp och min lärare viste inte var det var. Nu är de så här att jag undrar om det finns någon/några snälla Bukare som vill hjälpa mej med detta arbete??
vet ej om detta är på rätt ställe.

Sv: Hovsvamp

Hovsvamp är vad jag vet en vårmusseron, ingen hovsjukdom jag känner till.
Däremot anses en slags svamp vara den vanligast osraken till bärrandsröta, om det bara är svampen el i kombination med bakterier finns det blandade meningar om.
PL

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 733
Senast: Häst_
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
936
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 328
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar