Hovsprickor i strålen

J

JK+T

hästen har licksom en spricka uppifrån och ner i strålen:( .Beror det på uttårkan i hoven??:confused: Den är ca 3-4 cm lång..Någon so m vet orsaken eller hur man botar??:cry:

Sv: Hovsprickor i strålen

Fårstår inte riktigt vad du menar.Är det mittstrålfåran som är djup?

Hovis ska komma denna veckan.., får se vad han säger..:crazy:

Jag tror jag förstår hur du menar. Mitt sto hade det på sin ena bakhov för ett tag sedan, om det nu är samma.
Vi dränkte en bomullstuss med jodopax och tryckte ner den i sprickan. Höll på med det ett tag, hovis kollade också. Nu märks ingenting.

Hästar "ömsar" ju strålen då och då, kanske är det du sett?

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: Liten
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
372
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 395
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 677
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka