Hovslagarutbildning

P

Popkorn

Jag tänkte höra lite om hovslagarutbildningen på Flyinge/Wången.
Kostar den något eller är den 'gratis'? Man behöver ju 1 års hästyrkespraktik samt 6 månaders hovslagarepraktik. Vad innebär hästyrkespraktik? Kan man vara 1 år hos en hovslagare och täcka båda de kraven då? Hur mycket erfarenhet av hovslageri bör man ha innan man börjar med praktiken? Eller kan man vara helt grön? Kan man på något vis få betalt under praktiken av exempelvis AMS om man är arbetslös?

Sv: Hovslagarutbildning

Det är nog 1 år och 6 månaders sammanlagd tid som gäller, så 1½ år hos en hovslagare täcker ju det då.. :)
Fungerar det inte som en "vanlig" utbildning? Typ universitet = CSN?
släng iväg ett mejl och hör med dom helt enkelt :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
14 269
Senast: Lavinia
·
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 205
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Sist jag(och mina föräldrar då)hade häst var det en relativt enkel historia. Stallplatserna kostade 800 kr i kallhyra(kollektivstall med... 2 3
Svar
53
· Visningar
10 812
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Jag har funderat massor nu på om jag kanske borde utbilda mig till hovslagare. I dagsläget är jag arb.lös och det ser mörkt ut med att...
Svar
9
· Visningar
5 454
Senast: Modett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka