liiiinneeeea
Trådstartare
Min häst har haft vintervila och har då inte kollat super noga på hovarna, men nu ska hon sättas igång och då upptäckte jag att hovslagaren har verkat bort hela strålen. Fick självklart panik när jag insåg detta eftersom hela hovmekanismen påverkas av detta.... Det finns alltså jättelite stråle kvar som är lika "hög" som själva sulan, och strålen är mjuk. Ska ringa en ny hovslagare imorgon för att byta, är ändå dags att sko nu. Men tänkte höra om det finns någon som har något tips på vad jag kan göra själv? Eller är det bara att vänta på nya hovslagaren? Den jag tänkt ska sko härefter varmskor och bör vara bättre, blir dubbla kostnaden men det får kosta vad det kostar för strålen behövs ju! Vad skulle ni göra??
Att tillägga är att jag ägt hästen i 4 år tidigare, varit såld i 2 år och nu har jag köpt tillbaka henne och hon har varit hemma i 5 månader. Så han har inte hunnit sko så många gånger. Tidigare har vi inte haft några problem alls.
Att tillägga är att jag ägt hästen i 4 år tidigare, varit såld i 2 år och nu har jag köpt tillbaka henne och hon har varit hemma i 5 månader. Så han har inte hunnit sko så många gånger. Tidigare har vi inte haft några problem alls.