Hovslagare!

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 283
B

**BORTTAGEN**

e det någon som vet vart man kan gå på skola där dom har hovslagar utbildning förja vill nämligen bli hovslagare. så om ni e vet något så maila. mvh Marinaa :p :idea:

SLU i skara har hovslagar utbildning både vanlig och med inriktning som travet. 2-år nu för tiden och platserna är inte så många så det är bra om man har lite förkunskaper (praktisera ett bra tag hos hovslagare) så att du kan visa framfötterna på intagningsproven... Sök på SLU (de har väl www.slu.se eller nåt sånt) och klicka vidare mot Skara eller hovslagre det kan ta ett tag att hitta, du kan även söka på hovslagarskolan...

du kan ju alltid gå m en hovslagare som lärling och sen skriva provet

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 126
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 394
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka