Sv: Hovslagare som uteblir...
KL
Min hovslagare är också helt hopplös på tider, men framför allt på att höra av sig
. Jag har haft honom i tre år och han har alltid varit så, så jag har liksom vant mig.. Men han är ju så duktig och bra med hästen, så jag kommer mig inte för att byta. Och när han väl dyker upp så är han trevlig och snäll, så då kan jag inte skälla på honom.
Men många är gångerna som jag suttit i stallet en hel dag och väntat och svurit över denna hovslagare! En gång sade han att han skulle komma kl 9 på lördag morgon, så jag åkte till stallet och började göra iordning. Hästen var dock ute då det var sommar och torrt ute och jag snabbt kunde hämta honom. Klockan blev 12 och ingen hovslagare hade kommit, inte svarade han i telefonen heller. Klockan blev 15 och fortfarande ingen hovslagare, inte heller något svar i telefonen. Sådär fortsatte det fram till klockan 19 (!) då han äntligen svarade i telefonen. Då befann han sig i en helt annan del av Sverige
! Då var jag trött, hungrig och fly förbannad må ni tro
.
Nu är det dags för skoning igen och han skulle ha kommit i fredags, men dök såklart aldrig upp. Jag har dock lärt mig detta och förväntar mig inte att han ska komma
. Ringde på lördagen och frågade var han blivit av och fick till svar att "Det blivit försent". Jo tack! Nu skulle han ha kommit igår istället, men han - hör och häpna - smsade och talade om att han blivit sjuk, men skulle ringa mig idag istället. Han hörde nog att jag var lite arg i lördags..
Nu låter det ju som att han är helt hopplös, men ibland är han jättebra och kommer samma dag som jag ringer, han kommer på konstiga tider (kvällar, helger) om jag vill, plus att han har hjälpt mig med mycket och är mycket kunnig och kommer med många bra tips och råd.