Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu har pålle fått en broddspark eller tramp över kronranden (vb), även en hovflisa rykte. Så nu har han ett 1x1 cm "hål" i hoven precis vid kronranden (ytligt sår dock). Hur ska jag behandla? Jag har tvättat rent och desinficerat såret.
Min kille hade sånt där ganska ofta när han bodde med sin killkompis, de busade en del
Tvätta och smörj fick jag som råd. Och JÄTTEVIKTIGT att klippa bort allt hår ikring hålet så att inget hårstrå råkar växa fast, det kan nämligen orsaka en hovspricka som växer ner och den kan bli jättesvår att få bort enligt hovis.
Lycka till!
se till att hålla rent och klippbort ev päls å så, det måste läka ordentligt bra för att unvika att det blir störning i horntillväxten som skapar hovsprickor
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.