Charlotte1975
Trådstartare
Har ett halvblod som alltid haft lite halvdåliga hovar. I framhovarna är han extremt låg i trakterna. Var har testat med lite upphöjda sulor och de såg ju bättre ut men blev ingen större skillnad. Nu sist så skodde vi med en ringsko för att få bättre stöd. Han hade då börjat få en ordentlig spricka som går uppe ifrån kronranden. Han är också väldigt känslig i sulan och gillar inte att gå på hårda underlag och känner av minsta lila sten.
Nu har han sprickor på båda fram hovarna på utsidan av hoven som går uppe ifrån kronranden och börjar gå neråt. Tror inte att detta beror på att hovarna är torra (klart att det är torra men inte extremt) Jag är verkligen inte bra på hovar men har fått för mig att det är belastningssprickor. Vad tror ni och vad kan man göra ? Nu smörjer jag hovarna och har på Skillingaryds salva på själva sprickorna. Han har gått Biotin i över ett år.
Nu har han sprickor på båda fram hovarna på utsidan av hoven som går uppe ifrån kronranden och börjar gå neråt. Tror inte att detta beror på att hovarna är torra (klart att det är torra men inte extremt) Jag är verkligen inte bra på hovar men har fått för mig att det är belastningssprickor. Vad tror ni och vad kan man göra ? Nu smörjer jag hovarna och har på Skillingaryds salva på själva sprickorna. Han har gått Biotin i över ett år.