Hovledsgallor

M

Maria23

Min 15 åriga ponny har hovledsgallor på alla fyra benen. Vad göra ?vet. sa att det inte var konstigt att en 15-årig häst hade det och att det inte fanns så mycket att göra åt det. Jag smörjer med blue lotion och lindar vid träning. Det var tydligen enligt henne inget större fel. Hon är inte halt, ej varm, bara "degig".

Sv: Hovledsgallor

Går gallan ner vid ridning och utevistelse? Ibland beror det ju på dålig blodcirkulation för att de står still i boxen på natten. Då kan man inte göra så mycket mer än att kanske linda + liniment på natten.

De går aldrig ner, varken vid ridning eller utevistelse i hagen. De är alltid lika svampiga runt om precis ovanför hovleden.

Hovleden??? den ligger ju långt ner inne i hoven. var ser du gallorna?

Min häst har haft problem med hovleder. Linda med Back on Track paddar ner över hovleden på nätterna (värmer, ökar blodcirkulationen= gallorna blir mindre). Det blir ju som valiga nattbandage fast lite längre ner... och de sítter kvar oxå om man bara lindar lindorna ner runt ballarna (ner till golvet)
MVH /erica

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 459
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 148
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
932
Senast: Rumpnissen
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 575
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare