DanawayViceroy
Trådstartare
Som skrivet ovan. Har en 16 år gammal valack, världens snällaste och mest fantastiska häst. Haft hand om honom i flera år, men sen jag köpte honom för 3 år sen har han nästan varit skadad jämnt.
Har en utläkt senskada han fick 2016, tog 1,5 år att läka och rehabilitera.
2018 rullade han in i ett staket och fick sy ett knä.
Och nu i våras blev han halt, mest vänster fram samt rörelsestörningar bak. 2 behandlingar senare så gjorde vi en magnetröntgen. Där upptäcktes (mild till måttlig på båda frambenen) hovledsartros och degenerativa förändringar på strålbenet. (vilka förmodligen är en bieffekt av senskadan) Gjorde vanlig röntgen på bakknäna och där fanns inget konstigt.
Har någon erfarenhet av dessa två? Vad var prognosen? Hur slutade det?
Veterinären föreslog IRAP, erfarenheter kring det?
Ska såklart rådgöra med veterinären igen om hur prognosen ser ut inför framtiden. Men är smått knäck och vill förbereda mig på olika scenarion.
Har en utläkt senskada han fick 2016, tog 1,5 år att läka och rehabilitera.
2018 rullade han in i ett staket och fick sy ett knä.
Och nu i våras blev han halt, mest vänster fram samt rörelsestörningar bak. 2 behandlingar senare så gjorde vi en magnetröntgen. Där upptäcktes (mild till måttlig på båda frambenen) hovledsartros och degenerativa förändringar på strålbenet. (vilka förmodligen är en bieffekt av senskadan) Gjorde vanlig röntgen på bakknäna och där fanns inget konstigt.
Har någon erfarenhet av dessa två? Vad var prognosen? Hur slutade det?
Veterinären föreslog IRAP, erfarenheter kring det?
Ska såklart rådgöra med veterinären igen om hur prognosen ser ut inför framtiden. Men är smått knäck och vill förbereda mig på olika scenarion.