Hovled-kotled och knäledsinflammation!

Royal_724

Trådstartare
Kommer nån gång under sommaren få hem en B-ponny som har hovled-, kotled-, och knäledsinflammation om vartannat. Behandlingarna har hjälpt, men han har blivit halt när han kommit igång igen.
Veterinären har gett honom 3 månader vila nu och ska sättas igång försiktigt i augusti igen. Nån som har erfarenhet av detta tidigare som kan hjälpa mig hur jag ska sätta igång honom igen!?
 
Sv: Hovled-kotled och knäledsinflammation!

Be en duktig Equieterapeut titta på hästen - det kan hjälpa mer än man tror!
 
Sv: Hovled-kotled och knäledsinflammation!

Hur mycket kostar en sån? Nämligen inte min häst...ska ha den som sällskap, men köra den lite grann!
 
Sv: Hovled-kotled och knäledsinflammation!

De här omkring mig tar mellan 500-600kr per behandling, ofta behövs det upp till 3 behandlingar om hästen har gått länge med ett problem.
Hur priserna är hos dig det vet jag inte.
Gå in på www.svef.se för att hitta närmsta ET, du kan ju höra med en i alla fall!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
795
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
406
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp