Sv: Hovkunniga se hit !!
Hon har fått puls i ca 5.7 dagar efter varje skoning.
Jag har diskuterat ditt förslag från tidigare att fila skorna så de ej ligger emot sulan men hovis tyckte inte det behövdes
När han var här sist kortade han henne lite mer och la på en storlek mindre sko pga hon drar av dem lätt.
Hon reagerade direkt och ville inte sätta ner fossen när han var färdig men han trodde bara det var lite trams.
Hon hade mer puls v fram de följande dagarna (puls i alla de andra också). 6 dagar efter skoningen var hon uppenbart halt v fram och jag ringde ut hovis igen.
Han drog av skorna och raspade lite i randen i hoven och hon blödde lite. Han misstänkte fång igen och jag misstänker att han tagit lite väl mycket på henne, hon har väääldigt korta tår och alla som ser det påpekar det plus att man kanske inte alls ska röra hennes sula, han har kanske inte tagit så mycket men den ser "ny" ut varje gång han har tagit henne och hon kanske inte klarar det ens
Hon kanske inte heller klara att ha så korta tår det blir väl som när vi själva klipper naglarna för kort.
Sömmarna låg flera innanför randen.
Nu ska det komma en äldre rutinerad hovis i vecka och se om det går att ändra något, jag är desperat och inte tillräckligt påläst för att ge mig in i en disskution och vet inte vilket som är bäst för min madam. Vill bara att det ska funka så hon kan gå i hagen utan att ha ont HJÄLP !!
Mvh Rosenlund