S
sinner
ska ta kort med kameran senare idag.. ny pålle, märkte igår att hö fram inte hade samma siluett som vä..det är mjukt, och jag får ingen reaktinom när jag trycker på det..på yttersidan, precis över kronranden finns en svullnad, som en bula eller hur man nu ska förklara..det går inte innåt och följer benet som på den andra sidan, utan om man tittar framifrån så är det rakt från kronranden och upp till halva benet innan nedersta kotan..(supersvårt att förklara..)
detta upptäckte jag igårkväll, har inte lagt märke till det innan..
har sedan innan sett en konstig sak i hoven, det ser ut som om bärranden har tryckts in över sulan? jag har inte en aning om vad det är... tog ut hästen och stirrade noggrant på hennes framben, och den högra hoven sätter hon ner på sned, alltså med ytterkanten först??(samma ställe där de andra förändringarna finns)
enligt förra ägarna har hon haft en "låst högerbog" och hon känns överhuvudtaget stel och knepig på höger sida..
ska ha ut hovis inom kort, men vill gärna se om någon kan förklara vad det är jag ser under hoven?
bilder kommer senare i kväll..
detta upptäckte jag igårkväll, har inte lagt märke till det innan..
har sedan innan sett en konstig sak i hoven, det ser ut som om bärranden har tryckts in över sulan? jag har inte en aning om vad det är... tog ut hästen och stirrade noggrant på hennes framben, och den högra hoven sätter hon ner på sned, alltså med ytterkanten först??(samma ställe där de andra förändringarna finns)
enligt förra ägarna har hon haft en "låst högerbog" och hon känns överhuvudtaget stel och knepig på höger sida..
ska ha ut hovis inom kort, men vill gärna se om någon kan förklara vad det är jag ser under hoven?
bilder kommer senare i kväll..