Sv: Hoverna
tack för svar. Jag tycker också att tån ser för långt ute. Men det var förre gång detsamma, men andå har hovslagere bara tagit bort väldigt lite. Även hoverna av mina shettisar verkar så långt och flat, men utan kurve.
Hästen har inte haft fång siste åren. Inte hos mig (sen okt) och jag tror inte heller hos förre ägare, inte vad jag vet iaf.
Förre ägare har haft hästen för 6 år. Kan vara att han har haft fång inan.
Naturligvisst kan jag tar foton på hård underlag. Men de stor i skogen, så det blir helge inan jag har tid att tar de med till vägen eller något.
Best skulle nog vara om jag kan hitta en riktigt duktigt hovslagere som kan berätta mig precis vad är fel och vad men måste göra, men jag tycker att det är väldigt svårt att hitta nån i närheten och veta säkert at han eller hon är duktigt.
Jag bor här i sverige sen 3 år (hollandska) och vet inte altid vår jag kan hitta rät personar.
Jag har haft två hovslagere innan. Efter de förste började mina shettisar går helt sned. Efter hörde jag att hon saknade en bra utbildning. Andra hovslagere skulle vara duktigt, sa men här i trakten. Hon kollade hovstand iaf och verkade vara duktigt, men som sagt... tyckte jag att hoverna blev så långt efter hon bearbetade de. Och nu ser hoverna så konstigt ut och jag är osäkert om jag måste fråga samman igen eller bäst att söka en annar. (om jag vet vår)
Det är så irriterande att jag inte vet själv en lite mer om hoverna. Jag är faktist van med att lita på en hovslagere och har inte haft problemer innan.
Finns det en bra sått här att lera sig mer om hoverna? Kurs (helst inte jättedyrt
) , böker eller något?
Hur kan jag bäst hitta en duktigt hovslagere i närheten (värnamo)
En som också berätta en lite mer (förre hovslagere berättar ingenting...)
Få hoverna den form som på foto i några veckor om de är verkat bra?