Hovbrosk förbening

S

Sharp__

Hej! Skulle vilja veta mycket mer om denna skada än vad jag vet just nu.. Min häst har karftig hovbrosk förbening vilket gör att han inte får gå på volt/hoppa/longeras/tömköras gå cavaletti osv. Detta har jag tyvärr inte vetat om, och ridit han ganska hårt, i olika underlag, på volter och allt möjligt utan någon reaktion eller nånting, undrar bara vad han håller till. Han har gått ungefär 4 månader i arbete.

berätta ni som har erfarenhet av detta eller kanske är påläst.

Sv: Hovbrosk förbening

Har "bara" haft en häst med hovbroskförbening. Det var rejäla staplar på röntgen. Det upptäcktes vid besikning, han blev/var inte halt alltså. Men friröntgad blev han ju inte. F -88, hopptävlad + lite ft. Inte halt och lever ännu.

Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 751
Senast: Lobelia
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 954
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: Bison
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 850
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010