Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har cavallo simple i hagen vid tappsko, jättenöjd förutom med yttre kardborren som lätt går upp lite om det är lerigt. Men de sitter jättebra, aldrig trillat av eller åkt på sned och måtten stämde perfekt med storleken till min häst (sport har andra mått för smalare hovar).
Köpte mina på hööks och har sett att de har en nyare variant. Den ska jag titta på om jag behöver köpa nya
Tycker dock de är ganska klumpiga så jag hade nog tittat på andra, typ Renegard eller hur de nu stavar, om syftet var att rida med dem.
Är hästen öm på alla typer av underlag? Det är ingen fånghistoria som ligger och lurar och ger ömheten? Är hästen fräsch så hade jag diskuterat med hovslagaren om att sätta hela sulor istället när hästen ändå är skodd. Boots är dyra och ska de användas över skor så slits de väldigt snabbt.Den här tråden har ju några år på nacken, så jag puttar upp och ser om det hänt något på marknaden. Vill som trådstartaren ha boots att rida med, de skall funka i skogen, på grusväg, asfalt och kunna broddas. Hästen är skodd men öm ändå så det måste funka på både skodd och oskodd hov. Såklart enkla att ta på och inte hur dyra som helst då hästen är tillfälligt lånad.
Det går klart bättre på mjukt underlag som gräs. Hästen ska vara kollad av veterinär enligt ägaren, när exakt vet jag dock inte. Tror inte på hela sulor i detta fall, dåliga erfarenheter av strålproblem och tappade skor. Denna hästen har tendenser till både och redan utan sulor.Är hästen öm på alla typer av underlag? Det är ingen fånghistoria som ligger och lurar och ger ömheten? Är hästen fräsch så hade jag diskuterat med hovslagaren om att sätta hela sulor istället när hästen ändå är skodd. Boots är dyra och ska de användas över skor så slits de väldigt snabbt.
Det går klart bättre på mjukt underlag som gräs. Hästen ska vara kollad av veterinär enligt ägaren, när exakt vet jag dock inte. Tror inte på hela sulor i detta fall, dåliga erfarenheter av strålproblem och tappade skor. Denna hästen har tendenser till både och redan utan sulor.
Men det är ju nu hästen ömmar och då är det nu hästen ska kollas. När den kollades senast om det inte var igår är ju inte relevant. Fång kan vara lurigt och ger inte alltid några typiska fångsymptom som sågbocksställning, förstärkt puls och heta hovar. Ibland är det bara en ömhet eller något som stör ögat för den som kan hästens ordinarie rörelsemönster väl men likväl måste hästen kollas upp/röntgas och isåfall om det är fång eller något annat som felas behandlas. Styrkan på symptomen säger inte så mycket om hur illa det är.Det går klart bättre på mjukt underlag som gräs. Hästen ska vara kollad av veterinär enligt ägaren, när exakt vet jag dock inte. Tror inte på hela sulor i detta fall, dåliga erfarenheter av strålproblem och tappade skor. Denna hästen har tendenser till både och redan utan sulor.
funderar på att köpa hovboots till min unghäst.
Men vilket märke ska man välja?
Vill ha lättanvända, smidiga och kunna brodda.
Han är riktigt ömfotad nu och det är halt så behöver brodd.
Vad finns för märken?