Hovbensrotation

S

Sonila

Bilder av hovar med hovbensrotation underifrån efterlyses! Har någon sådana?
 
Sv: Hovbensrotation

Sonila skrev:
Bilder av hovar med hovbensrotation underifrån efterlyses! Har någon sådana?

Är det inte mkt lättare att ta en röntgen bild från sidan för att kunna konstatera om och i så fall hur mkt rotation som föreligger??? Mig veterligt så har det aldrig förekommit att man tagit röntgen bilder underifrån för att kunna uppvisa graden av rotation.

Vad är det för pinfärsk forskning som du tagit del av och kan du utveckla varför du efterlyser dessa bilder. Har du möjligen själv ngn bild att starta med så kanseke tråden kan utvecklas??

Spännande att få ta del av det.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hovbensrotation, ett smärtsamt tillstånd som alltid kräver veterinärvård och oftast strikt boxvila. Diagnosen nämns för det mesta i...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Gunnar
·
Gnägg Hej! Jag är jätteintresserad av att se hur era hästars hovar ser ut både från sida och underifrån. Kan vara fram eller bak, skor eller...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: warg
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 494
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp