mul
Trådstartare
Har ni varit med om nåt sånt förut? Min lilla Malva (ardenner) fick ett föl i våras som var dödfödd. Efterbörden tog alldeles för lång tid att ta bort, i mitt tycke. Det tog nog närmre 6timmar. Några dagar senare spricker ena framhoven. Jag har hållt på med denna hov hela sommaren och hon har varit halt till och från. Hon har inte visat några som helst symptom på fång eller nåt sånt, förutom att hon varit lite, lite halt på hårt underlag. Jag har varit i kontakt och även varit på Strömsholm, och nu tror jag att jag pratat med de flesta hovslagare i sverige känns det som..
För ett par dagar sen blev hon mera halt när vi skodde om henne här hemma och idag var jag till klinik där det visade en rotation/sänkning på vänster fram där sprickan är. Men inget på andra hoven.. Vad i hela friden är detta? Här är bilderna från idag..
Höger fram
Vänster fram
Tips? råd?
Hon ska stå på butta nu i ett par veckor iaf och sen ett återbesök om 5v.
För ett par dagar sen blev hon mera halt när vi skodde om henne här hemma och idag var jag till klinik där det visade en rotation/sänkning på vänster fram där sprickan är. Men inget på andra hoven.. Vad i hela friden är detta? Här är bilderna från idag..
Höger fram
Vänster fram
Tips? råd?
Hon ska stå på butta nu i ett par veckor iaf och sen ett återbesök om 5v.