Hovbensforsankning.

Sv: Hovbensforsankning.

Jag tror faktiskt det. Min häst visade sig ha fått en hovbensrotation utan att ha visat några som helst fångtecken. Han hade dessutom bara ont i den hoven- riktigt akut ont- så vetrinären var helt säker på hovböld men när de röntgade hoven visade det sig vara en rotation. Hästen fick dock avlivas inte långt efter detta och jag har inte fått någon helt riktig diagnos men hela matsmältningsapparaten blev utslagen så något slags fångrelaterat problem blev det ju såsmåningom.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
361
Senast: Malva1978
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
357
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 022
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka