hotell eller annat boende i London

Emmahpemma

Trådstartare
Vi ska åka till London en helg i vår. Det är jag, maken och min mamma som ska åka.
Problemet är boendet. Maken sitter i rullstol, så trappor funkar inte, men han behöver å andra sidan inte mer anpassning än att han tar sig genom dörrar och in i hissen med rullstolen..

Har ni något tips på boende i London som kan tänkas ha antingen rum på bottenplan eller har hiss som inte är pytteliten?
Vi är inte så kräsna, men fräscht och inte för långt från...eh..ja inte vet jag? vad vill man se i London? :)

och så behöver det ju inte vara det dyraste som går att få tag på heller :) vi vill ju ha råd att shoppa också :angel:

Det finns enormt många boenden i London. Mitt tips är att gå in på booking.com och söka på hotell centralt och de som är lite större. Då ser ni priser, läge, recensioner mm. Är ni osäkra på hissens storlek så mejlar ni.
Här är risken att ni får 78 olika tips där alla skriver att deras hotell var supermysigt och jättebra och massa dansande bananer som ramar in det. Oftast får man vad man betalar för och hotell i London är inte så billigt men det finns massa att välja på.

Just hotell har jag inga tips om men jag tänkte bara varna för att tunnelbanan i London är absolut värdelös när det kommer till tillgänglighet för rullstolsburna/barnvagnar/etc. Väldigt många stationer har bara trappor upp till gatan. Det kan vara bra att veta när ni planerar era dagar.

Håller med om tunnelbanan, dock är det numer tydligt markerat på T-banekartan vilka stationer som har "access" och vilka som inte har det. Har för mig att de flesta stationer längcden nybyggda delen av jubilee Line t ex har det.
Bussarna däremot är ofta anpassade och har en ramp som skjutsas ut för rullstolar och även anpassat utrymme för barnvagnar/rullstolar. Dock kan det definitivt inte lovas att det finns utrymme, speciellt i rusningstid.

Vi ska åka till London en helg i vår. Det är jag, maken och min mamma som ska åka.
Problemet är boendet. Maken sitter i rullstol, så trappor funkar inte, men han behöver å andra sidan inte mer anpassning än att han tar sig genom dörrar och in i hissen med rullstolen..

Har ni något tips på boende i London som kan tänkas ha antingen rum på bottenplan eller har hiss som inte är pytteliten?
Vi är inte så kräsna, men fräscht och inte för långt från...eh..ja inte vet jag? vad vill man se i London? :)

Vi bodde på Ibis London City Hotell, fräscht och något billigare än vanliga hotell, frukost fick man dock betala extra för. Kommer tyvärr inte riktigt ihåg hur anpassat det var men enligt hemsidan är det det, och det fanns hiss. Det låg med gångavstånd till Towern men en bit utanför centralaste London så vi åkte tunnelbana in. Minns tyvärr inte hur pass stationerna i närheten var anpassade. Tror det finns fler Ibis hotell ännu mer centralt men något dyrare.

Min man sitter också i rullstol. Vi åker till London i maj och har då valt ett hotell i västra London 5 minuter från Hammersmith underground. Tunnelbanestationen ska vara anpassad och man kan ta sig dit direkt från Heathrow. Bussen till Picadilly går direkt utanför hotellet och de flesta bussar är anpassade. Det finns anpassade rum om man nu vill ha det, och frukost ingår i priset vilket inte är så vanligt.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 137
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat