Hot-spot på häst?!

Charlotta

Trådstartare
En av hästarna i stallet har fått något som ser ut som hot-spots. Små prickformade sår, som en större knappnål, som sprack och varade. Har bara sett sånt på hundar med tjock päls, vi har rakat och gör rent varje dag med jodopax. Det ser redan bättre ut och veterinären kommer på måndag. Är det nån som vet vad det kan vara? :confused:

Min hund hade sådant förra året hotspot,men jag har ingen aning om hästar kan få d,el ja varför inte igentligen?
Berätta när vet varit ut!

Mvh anna

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 333
Hundhälsa Vår golden har problematik med sina öron till och från. Blir rött, brunt vax i. Vi tvättar med epitoc. Behandlar dem nån gång ibland...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Jag skrev ett inlägg för ett år sedan om detta och sökte svar, utan resultat, tänkte prova igen eftersom vi och veterinärer börjar...
Svar
12
· Visningar
1 466
Senast: caballus
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar