Har du provat ha luftfuktare precis vid sängen?Jag som är astmatiker och speciellt vid förkylning hostar ju lungorna ur mig utan någon typ av kortison. Får först slemhosta som övergår i rethosta som sedan går tillbaks till slemhosta när jag börjar bli frisk.
Testat en del receptfria men tycker sällan de hjälper, har nog bisolvon hemma nu. Tagit någon gång ibland men som sagt tycker inte de hjälper jätte mycket ,men bättre en inget Mig får de ju skriva ut kortsiontabletter till för att mig att sluta hosta. Och nu är man ju pestsmittad när man är som mig, jag hostar ju i veckor efter jag blivit fri från förskylningen, luftrören är otroligt känsliga och räcker att någon har parfym på sig för att få mig att börja hosta. Jätte bra när man handlar tex och något går förbi med massa parfym på sig, brukar sluta med att jag får gå ut ur affären Har dessutom hostat sönder mig den här omgången. Så jag har givit upp ringer direkt till VC när jag börjar känna att de är på G med förkylning eller liknande.
Jag är också astmatiker och går dessutom på mediciner som kan göra en muntorr och ge torra slemhinnor.
Utan luftfuktare hostar jag så jag kräks.
Jag har märkt att om jag har i lite hypoklorsyra i luftfuktaren behöver jag mindre astmamedicin. Kan t.o.m. klara mig helt utan ofta. Det vågar jag dock inte rekommendera andra att göra. Men det finns en del studier på det.