Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Strepsils Mint innehåller levomentol också, men jag vet inte om det finns andra skillnader.Finns den att få tag på i Sverige?
Jag har en karta svenska Strepsils med mint men har inte kvar kartongen. Minns dock inte att den skulle ha sett ut så.Strepsils Mint innehåller levomentol också, men jag vet inte om det finns andra skillnader.
Nej, den ser inte ut så, men den innehåller samtliga tre ämnen som nämns på den brittiska förpackningen.Jag har en karta svenska Strepsils med mint men har inte kvar kartongen. Minns dock inte att den skulle ha sett ut så.
Tror inte dessa finns i Sverige? Aldrig sett dem
För övrigt brukar Mollipect hjälpa mitt barn med hostan rätt bra, och hyfsat de få gånger jag har tagit det också!
Jag googlade innan jag skrev och såg att det finns någon slags blåa Strepsils i Sverige i alla fall, men jag kan tyvärr inte svära på att det är exakt samma sak. Vi får hoppas att @Sharpless har rätt!Finns den att få tag på i Sverige?
Mjölk skapar mer slem.Varm choklad har jag hört ska vara bra också! På riktigt alltså, inte bara för att det är gott
Jag kan dessvärre inte dricka vare sig choklad, te eller kaffe utan mjölk.Mjölk skapar mer slem.
Min syster använder kakao mot hosta. Tror man måste ha i kokosolja också för at kakaon ska blanda sig med vattnet. Jag provade kakao i vatten en gång men det var svårt att blanda ihop.
Mörk choklad kanske kan hjälpa.
Näpp, men det ger en slemkänsla i munnen, vilket är något helt annat.Mjölk skapar mer slem.
Måste det vara slemlösande då? Jag kan nöja mig med att sluta hosta. Jag får nån gång vartannat år hosta på ett absurt sätt, då hostar jag typ konstant till jag får det utskrivet. Sen ger sig hostan nästan alltid direkt. Då känns slemlösande eller ej otroligt sekundärt.https://janusinfo.se/nyheter/tidnin...slemproduktion.5.44dda3921677d5b973d2b34.html
Om Cocciliana Etyfin: Förskrivs väl mest för att man ska kunna få sova, dämpar hostreflexen, om det är slemlösande finns inga studier på.
https://janusinfo.se/nyheter/tidnin...ocillanaetyfin.5.44dda3921677d5b973d29e8.html
Nej....Kontakta en nätläkare och få något utskrivet. Jag har fått Mollipect utskrivet och tyckt att det har fungerat riktigt bra.
Man hostar av anledning av slemmet och hostar man inte så stannar slemmet kvar i lungorna och blir ännu segare och vad det sen innebär, därav är inte cocilliana alltid det bästa för alla som hostar. Jag tror det är bra att påpeka det, i synnerhet här på ett forum för det blir lätt en sanning för många att DET ska man ha när man hostar och jag vet att det är ett vanligt tjat - inte önskemål, som framförs till våra doktorer...Måste det vara slemlösande då? Jag kan nöja mig med att sluta hosta. Jag får nån gång vartannat år hosta på ett absurt sätt, då hostar jag typ konstant till jag får det utskrivet. Sen ger sig hostan nästan alltid direkt. Då känns slemlösande eller ej otroligt sekundärt.
Tycker bisolvon hjälper fast tar dubbel dosFinns det? Stod i någon tidning härom veckan att alla receptfria hostmediciner var verkningslösa.
Jag håller på att hosta lungorna ur kroppen och skulle verkligen behöva någon form av lindring. Ska vara slemlösande.