Hostmedicin som verkligen hjälper

Görel

Trådstartare
Moderator
Finns det? Stod i någon tidning härom veckan att alla receptfria hostmediciner var verkningslösa.
Jag håller på att hosta lungorna ur kroppen och skulle verkligen behöva någon form av lindring. Ska vara slemlösande.

Jag kombinerar bisolvon och nipaxon. Bisolvon på dagen för att lösa upp och bli av med slem när man är vaken, nipaxon till natten när jag vill dämpa hostandet för att kunna sova. Alvedon är även det hostdämpande så det har jag fått på recept för kombinerad effekt.

Har tyvärr inte hittat något som funkar för mig, får extremt ont i magen av Bisolvon och märkte ingen effekt av Theracough (plus att det smakade vidrigt). Rethosta tycker jag Bromhexin kan hjälpa men inte vid slemhosta.

jag tycker bisolduo funkar bättre än de flytande, det är sugtabletter, dom har inte lika lång verkan dock men det är det enda som funkat när jag håller på att hosta ihjäl mig

Jag lider med dig! Har nyligen genomlidit en period av liknande hosta och det enda som hjälpte mig var de blå Strepsils, de som specifikt är för hosta och ser ut såhär:

1639735645531.webp

Tack för många bra tips!

Hittade en förpackning Nipaxon hemma och har fått sova lite 🙂

Honung är dessvärre något av det äckligaste jag vet och får inte ner det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
296
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 288
Senast: Blyger
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Motionscykel?
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar