Höstföräldrar 2019

1/10 kom lillebror äntligen ut, på bf+10. Hade väldigt bråttom vilket resulterade i att han kom ut hemma på sovrumsgolvet. Lite läskigt, men känns också ganska häftigt. Hade vi inte behövt vänta på barnvakt hade vi hunnit in, med typ 15 min marginal. Ambulansen kom strax efter att han är född, och tog med oss till förlossningen. Alla mår bra och vi stannade två nätter där.

1/10 kom lillebror äntligen ut, på bf+10. Hade väldigt bråttom vilket resulterade i att han kom ut hemma på sovrumsgolvet. Lite läskigt, men känns också ganska häftigt. Hade vi inte behövt vänta på barnvakt hade vi hunnit in, med typ 15 min marginal. Ambulansen kom strax efter att han är född, och tog med oss till förlossningen. Alla mår bra och vi stannade två nätter där.

Men oj, vilken grej! Stort grattis! :love: Vilken omtumlande upplevelse, skönt att allt gick bra :)

Men oj! När han väl ville komma så ville han komma SNABBT!
Skönt att allt gick bra för er!!

Oj! Grattis! :love:

Hur går det för dig?

Jodå det tuffar väl på! Inga direkta tecken på att det närmar sig, mer än att jag med lite god vilka har lite sammandragningar då och då. Känns rätt tungt och segt bitvis, gick lite för lång promenad tidigare i veckan också så har lite foglossning sen dess, lite onödigt!
Hur går det själv? :)

Jodå det tuffar väl på! Inga direkta tecken på att det närmar sig, mer än att jag med lite god vilka har lite sammandragningar då och då. Känns rätt tungt och segt bitvis, gick lite för lång promenad tidigare i veckan också så har lite foglossning sen dess, lite onödigt!
Hur går det själv? :)
Har förvärkar och sover kasst så nu får han gärna komma tycker jag 😅😬

Grattis!!!

@_Zacke_hur går det för er??

På kontrollen i fredags höjde samma läkare som sänkte medicinen för en vecka sen med två tabletter om dagen, trots att blodtrycket var typ samma. Finns verkligen ingen logik i hur han vill ha det 🤔😅 men jag tar tacksamt i mot höjningen för känns som jag legat precis på gränsen till för högt hittills.
Har ju i alla fall fått vara hemma en vecka nu. Ny kontroll i morgon, får se då hur det blir. Har lite mer protein i urinen nu. Men mår ganska bra, har mest vanliga gravidproblem som foglossning, halsbränna, extrem trötthet, konstant kissnödig osv ☺ hoppas på att få vara hemma ett tag till, sjukhusmiljön bryter verkligen ner mig!

På kontrollen i fredags höjde samma läkare som sänkte medicinen för en vecka sen med två tabletter om dagen, trots att blodtrycket var typ samma. Finns verkligen ingen logik i hur han vill ha det 🤔😅 men jag tar tacksamt i mot höjningen för känns som jag legat precis på gränsen till för högt hittills.
Har ju i alla fall fått vara hemma en vecka nu. Ny kontroll i morgon, får se då hur det blir. Har lite mer protein i urinen nu. Men mår ganska bra, har mest vanliga gravidproblem som foglossning, halsbränna, extrem trötthet, konstant kissnödig osv ☺ hoppas på att få vara hemma ett tag till, sjukhusmiljön bryter verkligen ner mig!
Han verkar ha lite svårt att bestämma sig 🤨
Skönt att allt fortfarande är okej 👌🏻🥰

Vet att risken är liten, men det är ändå en större risk i vecka 42 än i vecka 41.
Dessutom var risken extremt liten att få våra två sena missfall i förra året också, så chansen är ju inte direkt på våran sida känns det som. Vet inte riktigt hur jag ska övertala förlossningen bara, om liten inte tänker titta ut frivilligt innan dess..

Kolla här: Ackis i Uppsala ändrar rutinerna! Snart kommer alla ha ändrat om de mest tongivande börjar ge efter. :)
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=7315761
Jag ska ta upp detta med BM på besöket imorgon.

Kolla här: Ackis i Uppsala ändrar rutinerna! Snart kommer alla ha ändrat om de mest tongivande börjar ge efter. :)
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=7315761
Jag ska ta upp detta med BM på besöket imorgon.
Yes!
Jag ska prata med barnmorskan på fredag om inte bebis kommit innan dess.
Jag ska prata med barnmorskan på fredag om inte bebis kommit innan dess.
Hoppas att det inte är allt för krångligt att få igenom trots att Eskilstuna inte ändrat än..

Ber om ursäkt om någon är kinkig med information, men här hemma släppte precis slemproppen. Jag VET att den kan göra det trots att det är lång tid kvar men fasen vad nice det är att känna att det händer NÅGOT iallafall.
Har suttit på pilatesbollen och studsat i två timmar under förmiddagen och nu ska jag snart ta en promenad för att hämta dottern på förskolan. Senare ikväll har jag intaget i stallet..

Känns konstigt att gå och länga efter smärta men fasen vad jag är redo just nu!

Ber om ursäkt om någon är kinkig med information, men här hemma släppte precis slemproppen. Jag VET att den kan göra det trots att det är lång tid kvar men fasen vad nice det är att känna att det händer NÅGOT iallafall.
Har suttit på pilatesbollen och studsat i två timmar under förmiddagen och nu ska jag snart ta en promenad för att hämta dottern på förskolan. Senare ikväll har jag intaget i stallet..

Känns konstigt att gå och länga efter smärta men fasen vad jag är redo just nu!
Var är listan tro? Visst ligger du nån vecka senare än jag? Redo var ordet, sa Bull! :up:

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
7
· Visningar
410
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Bufera
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka