Höstens kurser?

Sv: Höstens kurser?

Ska börja en kurs i tävlingslydnad I-II nu på torsdag:) Man får hålla tummarna så att man kan ta LP1:an och kunna börja med klass II efter denna kurs som ska hålla på hela hösten:) Ska gå den på Göteborg-Mölndals BK.

Så, då har Smilla och jag varit på vår första kurs! Hon var jätteduktig, fast så kunde hon ju allt vi gick igenom redan :D Och hon tyckte det var sååå tråkigt att gå fot i typ en kvart, jag fick verkligen :banana: för att få henne att hänga med o se lite intreserad ut. I övrigt så tränade vi inkallning och "samvaro"= att hundarna skulle kunna vara nära varandra och ändå vara lugna. Smillis tyckte det var så "lugnt" att hon lite förstrött snosade i sanden, kliade sig runt svansen och skötte intimhygienen :o Men när tränaren pratade så följde hon honom med blicken -skall vi hitta på nåt kul, kanske?

Det var jättekul att se de andra hundarnas framsteg! Hur hundar som skällde o morrade o "försvarade sig" i början tillslut kunde ligga bara nån meter ifrån varandra. Fast vi hade en incident med en överglad GD som race'ade runt bland oss andra och försökte leka med en liten livrädd shitshu(hur stavas det?) samt retade gallfeber på en shäfer som har problem med andra hundar(fy så det såg ut, precis som på film, dregglet bara flög i luften runt shäferns mun). Men det gick bra, fast shitshuns ägare såg bra rädd ut när den enorma GD for runt henne varv efter varv och jagade den lilla som hängde som i en karusell. Ett tag såg det faktiskt ut som om GD skulle ta den över ryggen med ett bett... :crazy:

Nästa gång skulle vi få göra personsök i skogen, apportera och fortsätta "lydnaden". Det skall bli skoj!

Jag har börjat på en valpkurs endast för rasen flatcoated retriever.Den började den 15 augusti och hittils har vi hunnit gå tre ggr.Det har varit kul och lärorikt.

vilken klubb är du medlem i? vilken dag tränar ni i så fall? vi är där varannan måndag och varannan tisdag, så kanske vi ses?

TS; vi fortsätter i vår tävlingslydnadsgrupp. till hösten är det tänkt att vi ska etablera oss i trean. när vi blir konkurrenskraftiga där fortsätter vi med elitmomenten. hoppas bara att hunden fortsätter vara frisk och fräsch ett par år till så vi kan fortsätta tävla.

Jag och min Eneglska springer spaniel går redan nu på en tävlingslydnadskurs. I höst ska vi vara med i en träningsgrupp (med instruktör) för att fortsätta med Personspår. Har redan gått grundkurs och fortsättningskurs i personspår. Det ser vi verkligen fram emot, personspår är så kul!:banana:

å du åker hela vägen till lomma. du tränar aldrig på söndagarna på l-gård? jag funderar på att försöka ta mig ut dit några gånger till hösten.

Men vi kanske ses, jag ska köra agility på måndagar på klubben :) Ska testa deras kurs denna terminen, har inte tränat där innan.

ja då lär vi ses! ska hålla utkik! när börjar agilityn igen? det var knökfullt på klubben i måndags, jag fattar egentligen inte hur vi ska få plats allihop. bruksnissarna ska ju ha mer än halva planen för sig själva. men men, det blir ju bra störningsträning! :D

Den börjar nu på måndag, tror det var 19.45 jag ska vara där. Jag håller utkik efter dig :D

å du åker hela vägen till lomma. du tränar aldrig på söndagarna på l-gård? jag funderar på att försöka ta mig ut dit några gånger till hösten.
Jag bor ju ute på väster, har bara 8 km. till LBK. ;) Har haft L-gård inbokad några söndagar nu, men det kommer alltid något i vägen. Har det inte varit utställningar så har vi varit bortresta, eller så har jag varit sjuk.

Liknande trådar

F
Övr. Hund Vårt medlemsantal går stadigt uppåt och vi ropar gärna om mer engagemang, funktionärer och liknande för att föra klubben framåt. Jag är...
Svar
13
· Visningar
1 351
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 951
Senast: Milosari
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 466
Senast: Wonna
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka