grodan21

Trådstartare
Vad är era bästa tips för att förebygga att bli höstdeppig?

Känner att nu när hösten har kommit att orken och måendet minskar för varje dag. :(

Bra tråd @grodan21 även om jag såklart lider med dig som känner att det börjar bli tufft.

Mina tips (som jag själv ska försöka följa):
  • Promenader/träning två tre gånger per vecka.
  • Äta regelbundet och bra.
  • Gör saker som ger dig energi! Träffa vänner/knyppla/klappa på hästen.
  • Ha schyssta rutiner när det kommer till sömnen.

Jag håller med, rörelse! Jag har börjat simma 30 min innan jobbet 3 dagar/vecka. Segt att gå upp tidigt de dagarna - absolut men oj vad jag mår mycket bättre resten av dagen och i allmänhet! Så jag simmar och sen går jag till och från jobbet ca 20 min var håll, om det inte ösregnar. Små steg som gör jätteskillnad på mitt mående. Sen har jag insett att bara gå hem och sätta mig i soffan är inge bra, jag måste sysselsätta mig med något annat än TV:n. Så jag skriver lite på en bok när inspirationen faller på, läser en bra bok, syr lite eller skissar lite med en kopp gott kaffe när jag kommer hem från jobbet, innan man börjar med middag och annat. 1 timme aktiv sysselsättning gör jätteskillnad för min extremt överaktiva hjärna. Eftersom min hjärna är så överaktiv så blir jag lätt deppig och nere och trött och seg om jag inte aktiverar den lite lagom.

• Gilla
Reactions: tgd
Se till att få dagsljus varje dag! Motion är också jättebra. Ta en promenad på lunchen så har du en finfin kombo :D

Oh! Jag kom på en till sak, att sätta små mål. Som en enklare variant av bucket list.
På min höstlista förra året fanns t.ex. dansa mer, skratta mer, försöka lära känna nya människor, lära mig laga 3 helt nya rätter, lära mig stå på händer, klara 10 armhävningar, sy min nyårsklänning, blir bättre på att fota. En blandning av småsaker och lite mer utmanande är jättebra för att faktiskt inte bara fastna hemma i soffan trots att det blir mörkt fortare och det är kallt ute.

Bra tråd @grodan21 även om jag såklart lider med dig som känner att det börjar bli tufft.

Mina tips (som jag själv ska försöka följa):
  • Promenader/träning två tre gånger per vecka.
  • Äta regelbundet och bra.
  • Gör saker som ger dig energi! Träffa vänner/knyppla/klappa på hästen.
  • Ha schyssta rutiner när det kommer till sömnen.
Äter väldigt regelbundet, då jag hatar att vara hungrig :p
Sömnen är det intet heller några problem med
Men jag har inte hittat något som ger mig energi, utan allt tar energi :(

Jag bokar resor att se fram emot! Små delmål liksom som man kan se fram emot!
Annars försöker jag tänka på hösten som mysig, tänder ljus osv. Det har ju varit väldigt varmt, skönt och soligt på dagarna också, då försöker jag sitta ute i solen så ofta jag kan!

Vad är era bästa tips för att förebygga att bli höstdeppig?

Känner att nu när hösten har kommit att orken och måendet minskar för varje dag. :(
Vill du uppleva verklig välmående tycker jag absolut att du ska börja andas! -Medvetet. En billig manick som gör underverk är en andningstränare. Jag investerar 10 minuter av mitt liv nästan varje dag på att träna min andning och diafragma med en andningstränare. Ynka 10 minuter!!!!! Efter träningen infinner sig en så skön känsla i kroppen.
gulan

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 110
Senast: MissFideli
·
Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
121
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama