Hejsan, min häst har sen en tid tillbaka hostat en eller ibland ett par gånger när jag börjar trava igång henne under uppvärmningen. Både vid longering och ridning. Ingenting i skritten eller i stallet eller i hagen för den delen. Bara när jag sätter igång henne i trav. Oftast så är det en liten host följt av några frustningar samtidigt som hon sänker huvudet till marken. Ibland har det varit en kraftigare hostning följt av en mindre hostning och sen frustningar. Men sen fortsätter det inte utan sen verkar det vara lugnt. En annan sak är att hon flåsar lite då och då under passet. Kan det ha att göra med att hon gått lite på sparlåga under vintern och att jag nu sätter igång henne försiktigt?
Tänkte först om det hade med väderomställningen på något vis att göra från kyla till varmt men nu börjar jag undra. Är detta något farligt? Hon är frisk i övrigt, inget snor eller rinnande ögon eller dylikt. Äter som vanligt .
MVH Helena
Tänkte först om det hade med väderomställningen på något vis att göra från kyla till varmt men nu börjar jag undra. Är detta något farligt? Hon är frisk i övrigt, inget snor eller rinnande ögon eller dylikt. Äter som vanligt .
MVH Helena