Hostande unghäst

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare ad_hoc_80
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 825
A

ad_hoc_80

Min ettåring har börjat hosta så illa. Han är inte snorig och inte hängit, men hostar som sagt sedan två dagar.
Har för mig att unghästar kan göra det lite sådär, utan att det är något allvarligt, men vet ju inte .

Ska jag dra ut veterinären? (Fast hon brukar tycka att man inte ska hetsa upp sig för "småsaker" ...)
Eller ska jag avvakta några dagar och se hur det utvecklar sig?

Sv: Hostande unghäst

Det är aldig bra när en häst hostar, börja med att se över så fodret inte dammar samt att stallmiljön är bra, mkt utevistelse. Hjälper inte det tycker jag du ska be veterinären titta på kusen

Sv: Hostande unghäst

Ja, jag ska kanske ta ett träckprov.
Avmaskade med Noromectin senast, men har läst senare att det inte är något vidare effektivt på spolmask, så det är kanske läge att börja nysta där då.

Liknande trådar

Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
759
Senast: Amk
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
470
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: fio
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka