Hostande katt

em-pirre

Trådstartare
Min mammas stallkatt har börjat hosta, en riktig skällhosta. Han hade mask för ett tag sen, och avmaskades. Efter maskningen blev han återigen sitt pigga glada jag och hullet och pälsen är som de ska. Hostan fortsätter dock...

Har bara sett honom göra det en gång, men enligt mamma gör han det dagligen. Annars ingen förändring i beteendet.

Vet nån vad det kan vara? Ska ta kontakt med veterinär, men undrade bara ifall nån har erfarenhet av detta. Han är ca 10 år gammal, och bor alltså ute. :confused:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos..._113738137025_728892025_2686178_4629101_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hostande katt

Jag har haft en katt som hade hosta. Tyvärr var det så svår astma att han inte kunde fortsätta sitt liv :( Han hade förändringar i luftrören och lungorna när veterinären röntgade honom.

Nu var detta en hittekatt som levt ett riktigt hårt liv innan så ingen vet ju vad han varit ute för de åren innan han kom hit. Kanske har han tidigare haft någon sjukdom som inte behandlats och att det var därför det gick så fort utför.

Vår katt lekte, åt och var som vanligt mellan hostattackerna.

Så åk in så fort ni kan så kanske det går att göra något.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver lite råd Kom in en MAGER fånghäst (ponny) till stallet för 1,5 månad sedan. Den är närmare 30 år gammal och fräsch och pigg i...
Svar
15
· Visningar
3 304
Senast: FiVi
·
Äldre I några veckor har en rävunge tassat runt i byn. Som rävungar är mest, dvs tämligen nyfiken och orädd. När grannen satt på utedasset...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 920
Senast: morgaine
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 583
Senast: lady_vip
·
F
Övr. Hund Ytterligare ett år har gått sedan vi fick ta bort vår älskade Nalle. Två år idag och det är fortfarande lika ofattbart. Trots tiden som...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: Fiachi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp