Hosta .....????

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Konie
  • Startdatum Startdatum
K

Konie

3:åringen har fått hosta !! Han har varit förkyld, men inte på 2 månader. Nu när han börjar köras i lite tempo kommer hostan tillbaka. Vet. kommer nästa vecka, men givetvis funderar man på vad det kan vara.... Idéer ???

Sv: Hosta .....????

Usch, det kan ju vara hur mycket som helst. Har du ändrat på hästens vanor? Ex utevistelse, grovfoder, stallmiljö?

Han blev förkyld ca. 1 månad efter han kom till oss. I övrigt har han stått på samma kost osv. sedan i novenber när vi tog hem honom. Ingen av stallets övriga 5 hästar har varit sjuka. Det som oroar oss är att hostan inte släpper, även om det nu bara är vid ansträngning..... Kan det ha något att göra med att stallet han nu står i är bättre isolerat än där vi haft honom förut (äldre stall med självdrag och utebox) ?

Är hästen vacsinerad, inte gör det.
det kan ta väldigt lång tid att bli av med en halsinfektion.

Det är ju svårt att svara på. Men allt är ju möjligt. Hostar han bara när du kör? För då kan det ju vara en "mini" förkylning.
Någon form av "förkylning" bör det väl vara, för defekter brukar ju inte ge hosta så där hipp som happ.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Murray
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur