bsmx

Trådstartare
hej!
Jag har en ponny som har tendens till hosta under vinterhalvåret.
Han hostar upp vitt slem på morgonen. Nu har han ingen hosta under ridning. Det är som han hostar till ordentligt på morgonen.
Har inte kvickdrag.
Nu lägger vi höet ordentligt i blöt o han står på bädd i ett luftigt stall.
Han togs in på nätterna i början av november pga att ahn inte kan gå själv ute för ordentlig lösdrift. Släpps ut vid 7.00 o tas in ca 19.00
Vad kan man mer göra. Ska man börja medicinera redan med bronkvidgande o allergimedicin?
Aloe vera? har ni erfarenhet av ngt annat som är bra för en sådan här ponny.:confused:

Sv: hosta

I ett stall jag stod i förr- jag hade dock lyckan att ha en utebox- men där hostade typ alla hästar mkt på morgonen.. Det var dålig dålig ventilation i stallet, låg i tak och ingen riktiga intag och uttag för luften. Kolla det, det är nog vanligare än man tror med dåligt byggda stallar.

Liknande trådar

L
Hästvård Pållen min har fått lite hosta. (Inte den "vanliga" förkylningshostan) utan ett mera djupt "uhhhöö". Bara någon enstaka gång, startade...
Svar
1
· Visningar
703
Hästvård Hej alla kloka bukefalister. Min Dorri har torrhostat ett tag, ungefär samtidigt som han gick över på hö o han hostar även när jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 918
Senast: ad_hoc_80
·
T
Hästvård Jag måste få lite kloka råd av er... Min häst har hostat i ett par månader, från början bara lite grann då och då, men jag tycker det...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: tazza
·
S
Hästvård Tänkte inte skriva så mycket här om detta för att man kanske får höra en massa skräckhistorier som gör en ändå mer nervös, men jag tar...
2
Svar
25
· Visningar
2 144
Senast: Skuggabaldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar