Hosta + lucern hackat strå?

hejzan

Trådstartare
Hosthäst - Behöver man blöta lucernhacket eller går det bra som det är (det verkar ju inte damma direkt?)

Sv: Hosta + lucern hackat strå?

När jag gav min hosthäst lucernhackad strå så blötte jag det för säkerhets skull. Jag blötte inte så det blev soppa utan bara så det blev lagom fuktigt så det blev inte slabbigt och träligt att hålla på med.
Det kanske inte behövs men för mig kändes det tryggare.

Ja det tycker jag absolut du ska göra. Mina hästar är friska men jag blöter det ändå.

Luzern hackat strå är behandlat med melass för att binda dammet men har du en hosthäst finns ingen anledning att inte blöta det rejält...

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 750
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 150
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej! Min shetlandsponny kan inte längre tugga hö pga tandproblem. Jag vill ge henne fri tillgång till hö hack men hittar inget lämpligt...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 386
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV