mandalaki
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag tänker dessvärre också ungefär så. Att det är midjekort eller kapplängd som gäller. Men jag gillar inget av det.Jacka i samma längd som en kappa?
Beroende på hur långa klänningarna är. Jag tycker jacka till klänning behöver antingen vara midjekort eller i ungefär samma längd som klänningen.
Gillar du inga längre jackor oavsett modell?Ja, jag tänker dessvärre också ungefär så. Att det är midjekort eller kapplängd som gäller. Men jag gillar inget av det.
Jag har antagligen startat en sån där tråd är TS frågar efter något omöjligt och dissar alla svar
I så fall får den nog vara kapplängd så att klänningen inte sticker utanför ... ska titta lite på det!Längre tunn täckjacka?
Ah ja då behöver klänningen vara lika lång om det ska se snyggt ut!@MiniLi Figurnära kan jag inte säga, jag går all in på Masai och typ sånt här:
(Jag på bilden. Eller inte )
Nja, både midjekort och kappa går alltså bort. Inte vad jag letar efter.Jag har aldrig byxor på mig Eller det kanske sker 2-3 ggr årligen.
Det är snyggt med midjekorta lite boxiga jackor men numera pallar jag inte frysa så kör på längre modeller. Denna tex har varit en favorit i många år. Den är i ull och mohair så supervarm. Gillar trench-modeller där man kan knyta ihop i midjan och vid behov fälla/knäppa upp kragen högt.
Det ser lätt för prydligt ut med kappa. Jag är inte så prydlig av mig.Vad är det du inte gillar med kappa, utseendet eller längden? Är det längden skulle kanske nån kavaj-liknande jacka kunna funka? Men det faller ju om det är stilen du inte uppskattar.
Ja, jag tänker dessvärre också ungefär så. Att det är midjekort eller kapplängd som gäller. Men jag gillar inget av det.
Jag har antagligen startat en sån där tråd är TS frågar efter något omöjligt och dissar alla svar