Host host!

O

Orzon

Jag har varit väldigt förkyld sista veckan och har inte haft möjlighet att gå ut med hunden.
Nu har jag ju turen att ha en liten hund som inte behöver aktiveras så mycke, hus med trädgård där hunden kan rasta sej själv och kompisar som tagit ut hunden på promenader.
Men hur gör man om man har en stor hund som måste aktiveras dagligen om man blir sjuk???? Ibland blir man ju så sjuk så man bara inte kan släpa sej ut och rasta hunden.

Sv: Host host!

De får ju klara sig... Man är ju hemma om man är sjuk så man är ju iaf hemma med de hela tiden. Jag känner mer att om jag lämnar en hund ensam som klättar på väggarna så kanske hon skulle hitta på nått hyss och äta upp nått. Men sånt går ju också över med åldern *förhoppningsvis* Nu är det ca 1 år sedan hon åt upp något... Men en överladdad unghund lämnar jag inte gärna ensam hemma någon längre stund :crazy:

Man gör så här: Gå ut-kissa-bajsa-in ;)..Är det stor skillnad mellan småhundar och stora ellér ? En hund stor eller liten blir ju knappast kokko i huvudet om den inte aktiveras dagligen..Har massa kompisar som har *stora* hundar..när deras matte/husse är sjuk så brukar dom vägra lämna dom..Bla en hund: Lufsen: han vek INTE från husse om han var sjuk..man fick dra ut honom...han KANSKE kissade på sin höjd...sen ville han till husse.

Senast ändrad:

Jag är faktiskt inte en sådan som bekymrar mig över hunden om det skulle bli några dagar med enbart korta rastningar och utan aktiviteter. Han är lugn när jag är lugn, har inga problem med stress eller så. Jag aktiverar honom såpass mycket under övrig tid, och vet att han får tillräckligt med stimulans annars.
Händer ju ibland att det blir "stiltje" inte bara vid sjukdom utan även när det är -35 grader ute, man har stukat foten osv.

En liten hund kan aktivera sej på ett annat sätt inne.
Jag har haft stor hund förut och hon krävde helt annan motion än den lilla "golvmoppen" jag har nu :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 137
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
559
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka